„Z průzkumu jasně vyplývá, že na cenu energií je česká populace velmi citlivá a že hraje klíčovou roli při rozhodování o tom, kterého dodavatele si zákazník vybere. Svědčí to mimo jiné také o tom, že lepší cena u jiného dodavatele může být stále pro zákazníky důvodem k tomu, aby přešli k tomu levnějšímu,“ komentoval výsledky průzkumu obchodní ředitel a člen představenstva CENTROPOL ENERGY Lukáš Pokrupa.
S velkým odstupem za cenou jako hlediskem pro rozhodování hrají roli při výběru dodavatelů jeho reference To ovlivňuje necelou desetinu Čechů. Jen zhruba stejnou váhu Češi přikládají rozsahu nabízených služeb jednotlivých dodavatelů.
Na opačném konci se zastoupením pouze u necelých čtyř, respektive tří procent dotazovaných hraje roli spolehlivost a dostupnost. „To, že spolehlivost dodavatele hraje tak malou roli, je možné vysvětlit postupnou edukací zákazníků. Ti již dnes vědí, že přerušení dodávek je u jakéhokoliv dodavatele velmi málo pravděpodobné. Jistým překvapením je i malý důraz zákazníků kladený na dostupnost dodavatele. Dává to tušit, že zákazníci nemusí svého dodavatele vidět v kamenné pobočce na každém rohu. Stačí jim, že s ním komunikuje přes telefon nebo e-mail,“ doplňuje Lukáš Pokrupa.
Exkluzivní anonymní průzkum uskutečnila společnost CENTROPOL ENERGY na začátku letošního roku. Účastnilo se jej přes 200 respondentů.